Tunnustustuoli

Tunnustustuoli-tunnustus on kiitos ja tunnustus hyvästä työstä sisustuksen laajalla alalla. Tuolin saajana voi olla henkilö tai yritys. 

Valitsimme tunnustuksen symboliksi tuolin, koska se kuuluu sisustuksen perusasioihin. Tuolin saajat ovat edustaneet sisustuksen eri aloja – suunnittelua, valmistusta tai kauppaa – tiedotusta unohtamatta! Ilman tiedon perillesaattamista parhaatkin luomukset voivat jäädä unhoon. Yhteistä kaikille tuolimme saajille on ollut:   

  • Viihtyisien kotien luominen ja hyvän maun vaaliminen.  
  • Laadun ja perinteiden kunnioitus. 
  • Kansainvälisten tuulien seuraaminen ja niiden soveltaminen suomalaiseen elämänmenoon.
  • Tehokas tiedottaminen ja oikeiden asioiden löytäminen asioiden tulvasta. 

Vuoden 2023 Tunnustustuolin sai Mjuk Oy

Mjuk Oy on vuonna 2019 perustettu second hand -huonekalujen moderni markkinapaikka, ja se on ensimmäinen end-to-end -markkinapaikka kierrätyskalusteille Euroopassa. B2B-puoli toteuttaa
sisustusprojekteja mahdollisimman kustannustehokkaasti ja kestävästi sisustusalan ammattilaisten kanssa. Mjukin tavoite on tehdä laadukkaiden second hand -kalusteiden myynnistä ja ostamisesta modernia ja vaivatonta kuluttajille sekä yrityksille. Mjuk on tuonut kiertotalouden nykyaikaan.

Sisustustoimittajat palkitsivat vuoden 2023 Kesäpäivässä Mjuk Oy:n, joka on toiminnallaan osoittanut ajan hengen mukaista vastuullisuutta kotiemme sisustamisessa. Lisäksi se on näkyvästi tuonut esille ylikuluttamisen vanhanaikaisuuden ja luonnonvarojen kulutuksen hidastumisen – jarruttamalla jatkuvaa uuden ostamista ja lisäämällä kierrättämistä ja vanhan tavaran arvostusta.  

Vuosien varrella tunnustuksen saaneita ovat:

2022
Lapuan Kankurit
Lapuan Kankurit on perheyritys, jonka juuret juontavat vuoteen 1917. Tänä päivänä Lapuan Kankureita vetävät kankaankutojat jo neljännessä polvessa. Lapuan Kankurit on johtava sisustustekstiilejä Suomessa valmistava alan suunnannäyttäjä. Toiminnallaan yritys todistaa, että ekologinen ja innovatiivinen tuotanto ja tuotantolaitosten pyörittäminen on mahdollista myös Suomessa. 

2019 
Saana ja Olli 
Suunnittelijapariskunta on suunnitellut ja tuottanut omaa mallistoaan jo vuodesta 2010 ja vakiinnuttanut paikkansa design-kentässä, myös kansainvälisesti. Palkitsimme brändin heidän ansioituneesta designistaan, hamppumateriaalin oivallisesta käytöstä, suunnittelun kestävästä kehityksestä ja kopioinnin vastustamisesta. 

2018   
Cozy Publishing
Cozy Publishing on tarjonnut tuoreita kanavia sisustus- ja lifestyle-sisällöille. Iloitsemme, että yrityksen kustantamissa kirjoissa ja kaikessa toiminnassa on panostettu vahvasti visuaalisuuteen.

2017   
Kari Korkman, Helsinki Design Week
Valintakriteerit kohdistuivat tapahtumaan ja sen perustajaan, joka on luotsannut koko alaa vaikuttaneita tapahtumia visiönäärin ottein jo monen vuoden ajan. Hän on toiminnallaan luonut tietoisuutta suomalaisesta muotoilusta ja vienyt voimakkaasti Helsingin mainetta eteenpäin maailman design-pääkaupunkina.

2015   
Mere Sundqvist, Kesko rauta- ja sisustuskaupan viestintäkoordinaattori  
Mere on tiedottamisen pitkän linjan ammattilainen, joka seuraa asumisen ja sisustamisen eri osa-aloja aktiivisesti eri medioissa, tiedottaa uutuuksista oikeaan aikaan ja osaa hankkia sisustustoimittajien toiveiden mukaisesti materiaalia eri juttutyyppeihin ja julkaisuihin. Mereä pidetään luotettavana yhteistyökumppanina, jonka apuun sisustustoimittaja voi luottaa erikoisissakin rekvisiitta- tai kuvapyynnöissä kiireisten aikataulujen keskellä.  

2013  
Ulla-Maija Tamminen, Promode Oy  
Tiedottamisen ja markkinoinnin rautainen ammattilainen. Pitkän linjan osaaja, joka on ollut alan edelläkävijä. Sisustustoimittajille erinomainen yhteistyökontakti, johon on voinut luottaa kiireistenkin aikataulujen keskellä.   

Tiedottaa uusista tuotteista ajallaan ja silloin kun siihen on aihetta. On myös muistanut huolehtia, että toimituksilla on helposti saatavilla tarvittavaa kuvamateriaalia.   
Kuvaustavaroiden lainaaminen on ollut helppoa ja tavarat ovat tulleet kuvauspaikalle kuten on sovittu. Tiedotustilaisuudet hän on hoitanut tyylikkäästi, mutta rennosti. Tilaisuuksiin hän on onnistunut luomaan hauskan ja välittömän ilmapiirin.  

2007   
Tuula Brusila, Harkonsali & Vesa    
Tuula Brusila on hyvin tietoinen kunkin toimittajan erityistarpeista, henkilökohtaisesta mausta ja sen median tyylistä, johon toimittaja työtänsä tekee. Lisäksi hän ottaa huomioon erityisesti myös uudet, uransa alkuvaiheessa olevat toimittajat 

2005   
HT Collection   
HT Collectionin pehmokalusteet seuraavat ajan virtauksia suomalaiseen elämänmenoon sovellettuna. HT Collectionin messuosastot ovat aina ilo silmälle. 

2004  
Riitta Eskelinen, Marketta Eskelinen ja Marika Raike, Tikkurila Paints   
Uudet maalit, sävykartat ja työmenetelmät on saatettu innostuneesti ja osaavasti markkinoille. Neuvonta ja omat kokeilut ovat osa onnistunutta tiedotuskampanjaa. 

2003  
Marjatta, Jaakko ja Matti Rintala, Rintala Meuble   
Rintalan pieni huonekaluliike on uskonut persoonalliseen linjaan ja korkeaan laatuun. Huonekalut ovat huolellisesti valmistettuja ja kestävät aikaa monessakin mielessä.  

2002  
Matti ja Timo Vepsäläinen, Vepsäläinen Oy   
Vepsäläisen veljekset ovat kasvattaneet ja kehittäneet isänsä perustamaa yritystä merkittäväksi sisustusvaikuttajaksi. Heidän tekemänsä valinnat näkyvät suomalaisissa kodeissa, ja he ovat hoitaneet vastuullista tehtäväänsä monipuolisesti ja ilmeikkäästi. 

2001   
Mari Villanen, Marimekko  
Raija Karhu, Sisustusnalle   
Mari Villanen on tiedotustyönsä ohessa vastannut Marimekon kuvausjärjestelyistä, yhdistellyt erilaisia tyylejä ja luonut jännittäviä kokonaisuuksia. Raija Karhu on taitava  uusien tuulien soveltaja ja sinnikäs sisutusalan yrittäjä.  

2000  
Arvo Piiroinen Oy  
Piiroinen on panostanut suomalaisiin suunnittelijoihin ja työn laatuun. Tiedotus on hoidettu mallikkaasti.  

1999
Titta Gröndahl, Kodin Ykkösen tiedottaja
Titan junailemat informaatiotilaisuudet  ovat olleet täyttä asiaa, ja ne on pidetty hyvissä ajoin ennen sesonkia.